Di. 03/07

5 juli 2012 - Mutare, Zimbabwe

Eindelijk! De eerste dag dat we kunnen uitslapen. Dus na 2 dagen zonder warm water gezeten te hebben dacht ik, ik neem lekker een douche. Nou niet dus.. dit keer was het koude water op dus het water was bloedheet en ik kon dus niet in het bad.

Om 11.00 uur moesten we bij Chancellor primary zijn. Dit keer konden we wel lesgeven. We kregen meteen een groep mee, zonder leraar erbij! Ik dacht oke lachen dat we het helemaal alleen mogen doen. Maar later bleek dat toch wel lastig de zijn. De meeste kinderen verstaan nog geen engels. Enkel een paar woordjes. Dus het is dan handig om iemand erbij te hebben die het in Shona kan vertalen. Ook liepen de kinderen tijdens de uitleg of tijdens het spel zomaar weg om water te drinken of om naar de wc te gaan. Best lastig om zo'n grote groep in de hand te houden. Na het eerste uur kwam de 2e groep. Dit ging al een stuk beter. Het engels verschilt ook enorm per klas.

In de middag hadden we weer communitie sports bij Peach in Chikanga. Ik heb gefrisbeed met de kinderen.

Toen we klaar waren kwam er zo'n jongen naar me toe en die zei ja wat vind je van deze jongen. Do you want him as boyfriend? Ik zo haha no thank you. Begonnen ze helemaal van waarom niet? En het is normaal hier om meerdere vriendjes te hebben. Nou ik ben er maar niet te diep om ingegaan want het ging nergens over en ik moest er alleen maar om lachen met de meiden.

Aan het eind van de middag hoorde we dat we eindelijk weer konden pinnen na 5 dagen. Maar toen we bij het pin automaat aankwamen lag de bank er alweer uit. Het is wel handig voor geld te besparen, maar het eten raakt ook een keer op dus hopelijk doet ie het morgen wel.

1. Opa:
    5 juli 2012
    Ik begrijp best dat die jongens op je vallen zo,n mooie meid,wel goed die pin storingen dan geven jullie niet zo veel uit, dat moet hier ook maar eens gebeuren, nou moppie tot schrijfs maar weer hè, kus opa xxx