Wo. 04/07

6 juli 2012 - Mutare, Zimbabwe

Vandaag echt een super leuke dag gehad. S'ochtends begonnen we met lesgeven op Dangamvura primary. Het ging super goed deze keer. We hadden 3 groepen achter elkaar van ieder een half uur les. Na het lesgeven op de basisschool zijn we naar een hele grote markt geweest. Hele kleine straatjes waar je dan tussendoor moest lopen op losliggende stenen. Erg leuk om een keer zo'n markt te zien. Ik heb een manchester shirt gekocht voor 8 dollar.

In de middag was er weer communnitie sports. Dit keer moest ik samen met Ruben naar de township Hobhouse. Het kwam een beetje moeilijk opgang omdat we heel veel kleine kindjes hadden. Die nog veelte jong waren voor onze spellen en die geen engels begrepen. Een beetje ingewikkeld dus. Maar alles moet je improviseren hier, echt alles. Dus later kwam ik op het idee om een estafette race te doen waarbij de grotere kinderen de kleintjes op de rug moesten nemen en zo tegen het andere team strijden. In Nederland zal men dit veelte gevaarlijk vinden, maar hier moeten kinderen van 8 jaar, de hele dag op hun kleine baby broertje of zusje passen. Overal nemen ze de kinderen mee naar toe.

Toen we klaar waren met de communitie sport zei Lamick dat hij ons zijn huis wilde laten zien. We moesten dik 3 km lopen en onderweg kwamen we een soort van klein riviertje tegen waar volgens mij het riool in uitmonde. Tenminste zo rook het in iedergeval wel. Er lagen een paar stenen in de rivier waar je overheen moest lopen naar de overkant. Dus Ruben en ik allebei AH COOL!! Ruben zei maak ff een foto terwijl ik er overheen loop, dus ik zei ja goed idee maak je ook even een foto van mij? Ik stap op de stenen en wil dan naar voor kijken om te lachen naar de camera, maar terwijl ik naar voor kijk en over de stenen loop mis ik net die ene steen en BAM! daar lag ik dan met 1 heel been in de vieze stinkende modder. Ruben en Lamick kwamen echt niet meer bij van het lachen en alle school kinderen om me heen ook niet. Ik stond weer lekker voor schut, maar ik vond het zelf ook echt super grappig. Echt een actie voor mij. Later bij Lamick ze huis heb ik me mogen wassen en zijn zus heeft me schoen en me broek gewassen zodat ik nog met de bus terug naar huis kon. haha.

Toen we thuis waren was het al rond 6e en half 7 zouden we opgehaald worden door twee jongens van hier. We zijn met ze wezen eten bij een Chinees restaurant. Dat kwam goed uit dat het al gepland was want we zaten die avond zonder stroom. Normaal is het alleen in de ochtend en overdag, en dan werkt het tegen de avond weer. Maar nu werkte het nog steeds niet en hadden we andere niet kunnen koken. Maar gelukkig heb ik heerlijk gegeten.

1. Opa:
    6 juli 2012
    Mooi lang verhaal, ik dacht werkelijk dat ik het riool hier ook ruimte maar ik was zo druk met lezen dat mijn pannetje rode kool stond aan te branden Ha Ha ,wat een lief kleintje heb je op je arm heb je die ergens gevonden? Nou lievertje dat was weer een leuk avontuur hè ,tot de volgende mail kusjes , opa xxx
  2. Daddy:
    He poeppeke,

Ik mag hopen dat als je naar huis komt wel die riool lucht van je af is :-).
    Super verhaal. Zo ken ik m'n Billy weer.

Dikke en stinkende kus,

Daddy
  3. Rob:
    6 juli 2012
    He cloey, erg leuk om je verhaaltjes te lezen en dat je het naar je zin hebt, heb je wilde dieren gezien of zijn ze niet in de buurt.
    Doe voorzichtig xxjes van ons allemaal.
    Have a nice time
  4. Opa:
    11 juli 2012
    Hee lieve opa,
    Ik moest zo lachen toen je zei dat je de rode kool aan had laten branden. En dat kleintje is van de buurman van Joseph. Als ik die op straat gevonden had dan had ik hem mee naar huis genomen.

xxxx