Do. 19/07

26 juli 2012 - Mutare, Zimbabwe

Donderdag was echt een lekker daggie. We hoefden geen les te geven op de basissholen vanwege de examens. Ik moest samen met Jodie met Joseph mee naar zijn kantoor om het materiaal voor het evenement op te halen. Ik moest rijden omdat Joseph geen rijbewijs bij zich had. Echt super vet, in een busje aan de linkerkant van de weg met allemaal gaten en hobbels terwijl ik net 2 maanden me rijbewijs heb. Daarna moest ik Joseph bij een vergadering afzetten en moesten we met Lamick langs alle scholen rijden in Sakubva om zeker te weten of ze de brief gehad hebben en/of ze morgen komen. In de townships rijden is een stuk minder gevaarlijk omdat daar amper auto’s rijden en er is maar 1 weg. Je moet alleen oplettend blijven met de spelende kindjes op straat maar dat heb je in Nederland ook als je door een dorp rijd, alleen zijn het er nu een stuk meer die spelen op straat.

We hadden al zegen van 2 scholen en we komen bij de 3e school aan. Ik parkeer de auto mooi op de head-master plek en we gaan naar binnen. Ook deze school beloofde er morgen bij te zijn op het evenement. Toen we terug kwamen bij de auto wil ik de auto starten en hij deed gewoon niks meer. Honderd keer proberen maar hij wou maar niet starten. Waarschijnlijk was de accu leeg. Er kwamen mannen naaar ons toe om ons te helpen. Één man ging achter het stuur zitten en wij moesten samen met Lamick en nog een andere man de auto duwen. Bij de tweede keer duwen starte de auto weer gelukkig. Ik kon weer rijden! Bij de andere scholen bleef ik maar in de auto wachten met de motor aan. Alle scholen doen mee, dat is goed nieuws. Dat was rond.

In de middag ben ik met Ruben en Jodie naar de handbal acedemie geweest. Ik wou wel een keer zien hoe het was. Ik heb lekker langs de kant in het zonnetje naar de training gekeken en af en toe even een oefeningetje meegedaan. S’avonds hebben we nog de laatste dingen geregeld voor het evenement.